Faglig udvikling for kommuner

Beskæftigelsesrettet Coach Uddannelse

Giv dine samtaler fornyet styrke med vores Beskæftigelsesrettet Coach Uddannelse

Med uddannelsen får du læring og træning i at samtale ud fra en coachende tilgang med fokus på det motiverende element i samtalen.

Du, som redskab for det coachende arbejde, sættes i højsædet med en styrkelse af dine kommunikationsværktøjer.
Du får et solidt fundament til at træffe metodiske valg og være i stand til at strukturere et understøttende miljø, hvor du går i samspil med borgerne.

Du opnår dermed viden om, hvordan du sikrer et stabilt fundament til at arbejde motiverende med borgere til at skabe forandring i eget liv.

Beskæftigelsesrettet coach uddannelse - kvinde taler til andre Konsulenterne DHP

Uddannelsen er baseret på kendte og velafprøvede teorier

Vi tager afsæt i teorier fra Erhvervspsykologien, Kognitiv Psykologi, Motivational Interviewing og flere andre teoretiske begreber, som er velfunderet og evidensbaseret.

Med vores beskæftigelsesrettet coachuddannelsen får du en praksisnær og fagrelevant uddannelse fordelt over 4 undervisningsdage.

Det er en målrettet uddannelse, som gør dig til en motiverende coach med et fokuseret beskæftigelsesrettet perspektiv.

Med uddannelsen understøttes du med opdateret viden og let omsættelige kommunikationsværktøjer til at arbejde motiverende med borgere og sikre det borgerinddragende fundament.

Hvad indeholder den beskæftigelsesrettede coach-uddannelse helt konkret?

Undervisningen i den beskæftigelsesrettet coachuddannelse foregår i kombination mellem oplæg, øvelser og gruppediskussion. Helt konkret undervises der i:

  • Coaching som metode og coaching i praksis med vægt på kommunikationsfærdigheder.
  • Kommunikationsadfærd og kommunikative teknikker med fokus på at styrke relationsarbejdet og skabe samspil med borgerne.
  • Motivationsarbejde med fokus på empowerment af borger og facilitere borger til selv at skabe forandring.
  • Forandringsprocesser og hvordan der dannes grundlag for at skabe motivation.
  • Konkrete redskaber til at coache komplekse borgere med indsigt i de affektiveprocesser.
  • Hvordan man refleksivt kan sikre helhedssynet og arbejde nysgerrigt med hele borgeren.
  • Inspiration til at arbejde med sig selv i rollen som coach og som redskab for det motiverende arbejde med borgerne.